Servicii sociale

GRATUIT

SERVICII SOCIALE

Serviciile sociale sunt destinate persoanelor, familiilor, grupurilor și comunităților aflate în risc de sărăcie și excluziune socială.

Grijă

0

Servicii de asistenţă comunitară

Cod 8899 CZ–PN–V. Sunt acordate la sediul social al asociației, la sediul sucursalei și în comunități destinate persoanelor, grupurilor, familiilor și comunităților aflate în risc de sărăcie și excluziune socială, cu preponderență din mediul rural, din jud. Sibiu și Alba. Serviciile sunt acordate în vederea depăşirii situaţiei de dificultate, prevenirii riscului de excluziune socială, promovării incluziunii sociale şi creşterii calităţii vieţii beneficiarilor.

În funcție de nevoile beneficiarilor fiecare domeniu de intervenție va cuprinde următoarele PROGRAME ȘI ACTIVITĂȚI SOCIALE:

Activități de informare şi consiliere pentru adulți

Presupun desfășurarea unor ședințe de consiliere individuale și/sau grup în cadrul cărora vor fi abordate aspecte ce privesc drepturile sociale, prevenirea şi combaterea unor comportamente care pot conduce la creşterea riscului de excluziune socială precum şi măsurile de sprijin în vederea facilitării integrării/reintegrării sociale şi inserţiei/re-inserţiei familiale a categoriilor de persoane defavorizate;

Program de educaţie extra-curriculară

Vor fi desfășurate activități de educație extra-curiculară (seminare/webinare, întâlniri de grup, expuneri, lecții în școli/online, ședințe private etc) pentru prevenirea abandonului școlar, educaţie pentru sănătate, educaţie privind prevenirea şi combaterea bolilor transmisibile, educaţie pentru prevenirea şi combaterea consumului de droguri, alcool, tutun, educaţie civică, educaţie pentru dezvoltarea abilităţilor pentru o viaţă independentă, educaţie pentru prevenirea şi combaterea comportamentelor anti-sociale etc.

Activități de facilitare a accesului la o locuinţă

Presupun colaborarea cu serviciile publice de asistenţă socială şi autorităţile administraţiei publice locale, întocmirea şi obţinerea documentelor care evidenţiază situaţia de dificultate a persoanei/familiei, identificare de locuinţe sociale şi locuinţe cu chirii accesibile, promovarea responsabilităţii sociale a dezvoltatorilor imobiliari, protecţia drepturilor la o locuinţă, etc;

Program de promovare a unui stil de viaţă sănătos şi activ

Pentru copii, tineri și adulți: presupune organizarea unor activități de informare și conștientizare cu privire la sănătate, organizarea evenimentelor şi/sau facilitarea accesului la activităţi culturale şi artistice, excursii şi drumeţii, promovarea activităţilor de voluntariat, tabere, etc.

Activități de sprijin pentru procurarea actelor de identitate

Procurarea actelor precum certificate de naştere, cărţi de identitate etc.

Alte activităţi de promovare a incluziunii sociale a persoanelor defavorizate

Presupun desfășurarea activităților de conştientizare şi sensibilizare a publicului privind riscul de excluziune socială, respectarea drepturilor sociale şi promovarea măsurilor de asistenţă socială, mediere socială, combaterea discriminării ş.a.

0

Servicii de ocupare

Sunt acordate la sediul social, la sediul sucursalei și în comunități, organizate astfel:

Activități de furnizare de servicii de informare şi consiliere profesională

Presupun furnizarea de informații privind piața muncii și evoluția ocupațiilor, instruirea în metode și tehnici de căutare a unui loc de muncă (prezentarea la interviu, întocmirea unui CV), informarea privind piața muncii, stabilirea traseului profesional, evaluarea și autoevaluarea se realizează prin auto-informare, prin acordarea de servicii de consiliere individuala sau de grup oferite persoanelor în căutarea unui loc de muncă.

Activități de furnizare de servicii de mediere a muncii pe piaţa internă

Oferirea de informații privind locurile de muncă vacante și condițiile de ocupare a acestora; mediere electronica având ca scop punerea automată în corespondență a cererilor și ofertelor de locuri de munca prin intermediul IT; identificarea locurilor de muncă vacante; oferirea de informații despre forța de muncă disponibilă.

Programe de formare profesională

Organizate conform legislației în domeniul formării profesionale. IS va achiziționa servicii de acreditare ca furnizor de servicii deformare profesională pentru 3 programe FP, conform intereselor GT

CAPITOLUL I

DREPTURI GENERALE

Art. 1 Serviciile sociale de asistență comunitară, oferite de Asociația ARISO, sunt accesibile fără deosebire de rasă, de naţionalitate, de origine etnică, de limbă, de religie de sex, de orientare sexuală, de opinie, de apartenenţă politică, de avere sau de origine socială.

Art. 2 Beneficiarii au dreptul la servicii de asistență comunitară, în condiţiile legislaţiei române şi ale tratatelor internaţionale la care România este parte.

Art. 3 Serviciile sociale de asistență comunitară  se acordă  la cerere sau în urma sesizărilor venite din partea cetăţenilor, altor instituţii sau reprezentanţi ai societăţii civile.

Art. 4 Toţi beneficiarii au dreptul de a fi informaţi asupra conţinutului şi modalităţilor de acordare a serviciilor sociale de asistență comunitară.

 

CAPITOLUL II

DREPTURI COMUNE ALE BENEFICIARILOR DE SERVICII DE ASISTENȚĂ COMUNITARĂ

Art. 5 Beneficiarilor serviciilor de asistență comunitară li se respecta drepturile şi libertăţile fundamentale, fără discriminare pe bază de naştere, rasă, sex, religie, opinie sau orice altă circumstanţă personală ori socială.

Art. 6 Beneficiarilor serviciilor de asistență comunitară li se asigura păstrarea
confidenţialităţii asupra informaţiilor furnizate şi primite.

Art. 7 Beneficiarilor serviciilor de asistență comunitară li se asigură continuitatea serviciilor sociale furnizate, atâta timp cât se menţin condiţiile care au generat situaţia de dificultate şi resursele umane şi materiale ale organizației permit acest lucru.
Art. 8 Beneficiarilor serviciilor de asistență comunitară li se respectă dreptul la demnitate şi intimitate de-a lungul procesului de furnizare a serviciilor.

Art. 9. Beneficiarilor serviciilor de asistență comunitară li se respecta viaţa intimă pe tot parcursul procesului de furnizare al serviciilor sociale.

Art. 10.Beneficiarii serviciilor de asistență comunitară au dreptul să participe la luarea deciziilor privind intervenţia socială care li se aplică, putând alege variante de intervenţie, dacă acestea există.

Art. 11 Beneficiarii serviciilor de asistență comunitară au dreptul să participe la evaluarea serviciilor sociale primite.

 

Capitolul III

DREPTURI SPECIFICE ALE BENEFICIARILOR SERVICIILOR DE ASISTENȚĂ COMUNITARĂ

Art. 12 Beneficiarii serviciilor de asistență comunitară au dreptul la o informare corectă.

Aceasta presupune ca:

  1. profesioniştii trebuie să fie bine pregătiţi din punct de vedere profesional;
  2. profesioniştii îşi vor adopta limbajul profesional la capacităţile de înţelegere şi caracteristicile clientului (exprimarea va fi clară, concisă şi se vor evita termenii ştiinţifici);
  3. profesioniştii vor furniza informaţii obiective, centrate pe problema beneficiarului/clientului şi vor comunica ceea ce acesta trebuie să ştie, nu cu ceea ce ar dori să audă.

Art. 13 Beneficiarii serviciilor de asistență comunitară au dreptul la o informare completă, constând în:

  1. abordare comprehensivă a problemei prin faptul că profesioniştii îşi vor construi relaţii cu alţi profesionişti din diverse domenii de activitate;
  2. profesioniştii îi vor prezenta beneficiarului toate avantajele şi dezavantajele opţiunilor posibile.

Art. 14 Beneficiarii serviciilor de asistență comunitară au dreptul la o informare adaptată sau specifică, în funcţie de nevoile şi problemelor lor.

Art. 15 Beneficiarii serviciilor de asistență comunitară au dreptul la o informare au dreptul la o informare operativă, realizată în cel mai scurt timp posibil de la momentul solicitării de servicii.

Art. 16 Beneficiarii serviciilor de asistență comunitară au dreptul la o informare competentă, realizată de către mai mulţi profesionişti, în funcţie de competenţele acestora şi nevoile lor.

 

CAPITOLUL IV

DREPTURI SPECIFICE BENEFICIARILOR DE SERVICII DE ASISTENȚĂ COMUNITARĂ

Art. 17 Relaţia de consiliere se bazează pe un contract, încheiat între părţi, în care sunt specificate drepturile şi obligaţiile acestora precum şi sancţiunile în cazul nerespectării contractului, în conformitate cu legislatia in domeniu.

Art. 18 Beneficiarii serviciilor de asistență comunitară au dreptul la o relaţie de consiliere bazată pe nevoile şi dorinţele lor. Aceasta presupune ca:

  1. profesionistul să facă o analiză corectă, obiectivă a nevoilor şi problemelor beneficiarului;
  2. profesionistul să aleagă strategia şi metodele adecvate în rezolvarea problemelor cu care se confruntă beneficiarul.

Art. 19 Beneficiarii serviciilor de asistență comunitară au dreptul la o relaţie de consiliere
neutră/imparţială. Astfel:

  1. profesionistul nu va face discriminări pe bază de: sex, religie, rasă, etnie, apartenenţă profesională, orientare politică sau sexuală şi venituri
  2. profesionistul nu intră în relaţii de consiliere cu prieteni, colegi, cunoscuţi sau rude;
  3. profesionistul va evita transpunerea în starea emoţională a beneficiarului;
  4. profesionistul nu se va implica în relaţii suplimentare cu beneficiarul;
  5. profesionistul nu va folosi informaţiile obţinute în timpul consilierii în scop personal;
  6. profesionistul nu va influenţa clientul în orientarea politică, religioasă, sexuală sau de altă natură;
  7. beneficiarul are dreptul la autodeterminare prin alegerea modalităţilor de acţiune dorite, în urma prezentării opţiunilor de către profesionist;
  8. profesionistul nu va impune o decizie luată de către el clientului;
  9. profesionistul va pune interesul beneficiarului mai presus de interesul său.

     

CAPITOLUL V

OBLIGATII COMUNE BENEFICIARILOR DE SERVCII DE ASISTENȚĂ COMUNITARĂ

Art. 20 Beneficiarii serviciilor de asistență comunitară au obligația de a spune profesionistului adevărul, de a furniza acestuia informații corecte cu privire la identitate, situația familială, socială, medicală și economică.

Art. 21 Beneficiarii serviciilor de asistență comunitară au datoria de a accepta responsabilități, respectiv de a-și asuma toate responsabilitățile obișnuite ale unei ființe umane, ca membru al unei familii, al comunității și ca cetățean în acord cu normele legale în vigoare.

Art. 22 Beneficiarii serviciilor de asistență comunitară sunt obligați să participe la procesul de furnizare a serviciilor sociale.

Art. 23 Beneficiarii serviciilor de asistență comunitară au obligația de a comunica serviciului social orice modificare intervenită în legătură cu situația lor personală pe tot parcursul acordării serviciului social.

Art. 24 Beneficiarul are obligația de a colabora cu asistentul social în acordarea serviciilor sociale.

Art. 25 Beneficiarul serviciilor de asistență comunitară are obligația să sesizeze conducerea serviciului în cazurile în care consideră că asistentul social nu-si îndeplinește corespunzător obligațiile prevăzute în codul etic.

Art. 26 Beneficiarii serviciilor de asistență comunitară au obligația să manifeste respect în relația cu asistenții sociali.

Art. 27 Beneficiarii serviciilor de asistență comunitară au obligația să respecte prevederile contractului de servicii sociale încheiat, acolo unde este cazul.

 

CAPITOLUL VI

DISPOZITII FINALE

Art. 28 Prezenta Cartă va fi îmbunătățită periodic dată fiind complexitatea activității în domeniul serviciilor de asistență comunitară.

Art. 29 Carta drepturilor se va aduce la cunoștința beneficiarilor atât prin distribuire la sediul organizației cât si prin orice alte mijloace accesibile persoanelor interesate.

Asociația ARISO

Cum te putem ajuta?

Contribuim la reducerea sărăciei și dezvoltarea comunităţilor locale rurale prin implicarea unor persoane aparţinând unor grupuri aflate în risc de sărăcie și excluziune socială în activităţi cu caracter social și facilitând accesul tuturor persoanelor și grupurilor la resursele şi serviciile comunităţii.